Hem
/
Om Oss
/
Tillgänglighet

Om oss

Tillgänglighet

Tillgänglighet på vår webbplats

Vi på Ekerö Bostäder strävar efter att vår webbplats ska vara tillgänglig för så många som möjligt – oavsett förutsättningar. Inför lanseringen av vår nya webbplats 2025 arbetar vi aktivt för att förbättra både användarupplevelse och teknisk tillgänglighet, i enlighet med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.

Hur tillgänglig är webbplatsen?

Den nuvarande webbplatsen uppfyller delvis lagkraven för digital tillgänglighet. Vi är medvetna om vissa brister och arbetar löpande med att åtgärda dem i takt med våra förbättringsarbeten. Vi granskar och förbättrar webbplatsens tillgänglighet kontinuerligt. Detta görs bland annat med hjälp av verktyg och rekommendationer från DIGG. Vi kommer framöver att publicera de kända tillgänglighets utmaningar.

Har du synpunkter eller kan du inte använda delar av webbplatsen?

Behöver du information i ett annat format än det som visas på webbplatsen – exempelvis ljudinspelning, stor text eller lättläst – är du välkommen att kontakta oss. Vi hjälper dig så snart vi kan.

Vi är tacksamma för återkoppling som kan hjälpa oss att förbättra tillgängligheten. Om du upptäcker brister är du välkommen att kontakta oss. Vi ser över alla synpunkter och försöker åtgärda problemen så snart som möjligt.

Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) ansvarar för tillsyn över lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta DIGG direkt.

Hur vi testat webbplatsen under utvecklingen

Söderhavet AB har hjälpt oss under utvecklingen av hemsidan att arbeta med tillgängligheten genom att använda följande granskningsmetoder:

  • Lighthouse
  • Wave (Web Accessibility Evaluation Tools)

För att upptäcka fel och validera webbsidans tillgänglighet har vi hittills genomfört en intervju med en person med synnedsättning.