Hem
/
Kundtjänst

Kundtjänst

Digital och personlig service – på ditt sätt

Vi finns här för dig – oavsett om du kontaktar oss via mobil, ringer eller kommer förbi vårt kontor. Här hittar du all information om vår service och hur du enklast når oss när du har en fråga eller behöver hjälp.

Hörlurar och mobil.

Mina Sidor

Digital service - Dygnet runt

Logga in på Mina sidor för att enkelt hantera allt som rör ditt sökande eller boende – när det passar dig. Allt samlat – säkert och tillgängligt. Läs mer om vad du kan göra på Mina Sidor.

Telefon på väggen.

Ring oss

Prata med expert 08.00–12.00

Du kan ringa oss måndag–fredag kl. 08.00–12.00. Välj rätt tonval i växeln för att komma till rätt person. Om du inte har möjlighet att ringa kan du alltid mejla oss. Läs mer om tonvalen i vår växel.

Våra tonval när du ringer kundtjänst

1

Felanmälan

Felanmälan kan vägleda dig att fixa enklare saker hemma eller skapa felanmälan för det som inte fungerar i boendet, gemensamma områden eller utemiljön. Läs gärna om felanmälan och ditt ansvar som hyresgäst innan du ringer oss.

2

Uthyrning

Vår uthyrningsansvarig kan hjälpa dig med frågor gällande lediga lägenheter och parkeringsplatser, teckna och säga upp hyreskontrakt, frågor om besiktningar eller störningsärenden från grannar.

3

Ekonomi

Vår ekonomiexpert hjälper dig med frågor som rör hyresavier, betalningar och påminnelser. Läs mer om våra betalningsalternativ – autogiro, e-faktura, bankgiro eller avisering via e-post.

En person som sitter vid en desk och ler.

Personlig service

Besök oss – boka tid

Välkommen att besöka oss på Bryggavägen 110, Hus A2 i Ekerö! Vi har drop-in vardagar kl. 08.00–12.00. Behöver du en annan tid? Hör av dig så bokar vi ett möte – det är alltid tryggast att boka i förväg för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt.

El-, vatten- eller värmeavbrott

Akuta problem utanför våra telefontider?

Om något akut händer när vi har stängt – som att elen försvinner, vattnet rinner ut eller värmen slutar fungera – finns hjälp att få dygnet runt. Vardagar efter kl. 12.00 ringer du vår växel på 08-420 032 00 så kopplas du till intern jour. Kvällar, helger och nätter kontaktar du vår externa jour på 020-21 21 12.

Kundtjänst

Frågor & Svar

Vi besvarar normal mer än 90% av alla telefonsamtal inom i snitt av 40 sekunder. Skicka gärna ett mejl till oss på info@ekerobostader.se om du känner att du har väntat alldeles för länge!

Vår växel (08:00 - 12:00) och intern jour (12:00-16:00): 08-420 032 00

Extern jour (kvällar och helger): 020-21 21 12.

Störningsjouren (nattid, 22:00 - 06:00): 08-706 20 65.

Vår uthyrningsansvarig svarar på frågor gällande alla typer störningar från grannar. Du kommer till vår uthyrningsansvarig när du väljer tonval 2.