- Du är här:
- Hem
- För hyresgäster
- Under boendetiden
- Felanmälan och jour
Felanmälan och jour
Felanmälan och jour
När man bor i en hyresrätt ingår en viss service om något går sönder. Läs här vad som ingår och vad du som hyresgäst fixar själv. Många gånger kan vi guida dig över telefon att lösa felet själv. Är det mer avancerat fel kommer en boservicevärd och hjälper dig och behövs fackmannamässig hjälp av exempelvis elektriker eller rörmokare, har vi upphandlade entreprenörer som vi beställer tjänster av. Du kan slappna av och känna dig som hemma.
Felanmälan gör du enklast via Mina Sidor alla dagar i veckan, dygnet runt. Du kan också ringa till felanmälan helgfria vardagar mellan kl. 08.00-12.00.
Felanmälan TV och Internet
Gäller det TV eller internet kontakta din tjänsteleverantör, läs mer under Tv & Internet.
Jour
Fastighetsjouren Bravida Sverige AB är till för att hjälpa våra hyresgäster vid akuta fel efter kontorstid vardagar dvs mellan kl. 16-07 och helger hela dygnet – telefon 020-21 21 12. Vid akuta fel under Ekerö Bostäders öppettider ska hyresgäster kontakta felanmälan på 08-420 032 07.
Ett besök av fastighetsjouren kostar cirka 2500 kr så är det viktigt att denna service inte utnyttjas i onödan. Om en hyresgäst ringer fastighetsjouren och Ekerö Bostäder sedan gör bedömningen att felet inte var akut, så kan hyresgästen själv få stå för denna kostnad.